|
Воскресенье 19.05.2024 01:20 |
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
|
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход |
Персональний сайт психолога НВК Бовкун Наталії Володими... |
Всего материалов в каталоге: 47 Показано материалов: 31-40 |
Страницы: « 1 2 3 4 5 » |
Принимая
во внимание все обстоятельства и факторы, которые берут участие в становлении
агрессивного поведения у подростков, можно предупредить или ограничить
проявление агрессивного поведения. Это будет способствовать уменьшению
антисоциальных поступков, которые доставляют столько беспокойства родителям,
педагогам и самому подростку. |
Агресивні підлітки, при всій відмінності їх особових
характеристик і особливостей поведінки, відрізняються деякими загальними
рисами. До таких рис відноситься бідність ціннісних орієнтацій, їх
примітивність, відсутність захоплень, вузькість і нестійкість інтересів. У цих
дітей, як правило, низький рівень інтелектуального розвитку, підвищена
навіюваність, копіювання, недорозвиненість етичних уявлень. Їм властива
емоційна грубість, озлобленість, як проти однолітків, так і проти навколишніх
дорослих. У таких підлітків спостерігається крайня самооцінка (або максимально
позитивна, або максимально негативна), підвищена тривожність, страх перед
широкими соціальними контактами, егоцентризм, невміння знаходити вихід з важких
ситуацій, переважання захисних механізмів над іншими механізмами, регулюючими
поведінку. Разом з тим серед агресивних підлітків зустрічаються і діти добре
інтелектуально і соціально розвинені. У них агресивність виступає засобом
підняття престижу, демонстрація своєї самостійності, дорослості. |
Хобі - це життєве захоплення людини (тимчасове, або
постійне), яким їй хочеться займатись, не шкодуючи часу та сил. Хобі нам може
розповісти про те, до чого тягне людину, які в неї „таргани в голові” та навіть
про те, які в людини найважливіші проблеми на даний момент. А захоплення в
підлітків і різноманітні, і відносно обмежені. |
Почуття гумору у дітей свідчить про проходження
певної стадії розвитку. Так, люблячій мамі здається, що її синок чи донечка
усміхалися вже при народженні. Проте насправді усміхатися діти починають місяці
в три-чотири. Коли матуся цілує малюка або тато піднімає його до самої стелі,
або бабуся лоскоче п’ятку, то задоволення, яке відчуває дитина, виражається у
сміхові. Тобто у такому віці сміх не є відповіддю на щось справді смішне, це
просто реакція на приємні відчуття. |
Над цим питанням замислюються все частіше і педагоги
і батьки і науковці.
З кожним роком діти все більш втрачають
зацікавленість до навчання. Начебто і створюється багато для навчання. А причина проблеми проста - дитина
не розуміє, навіщо їй це потрібно. Тобто немає мотивації. |
Досліджуючи причини проблемної дитячої
поведінки, спеціалісти виділяють агресивну направленість не тільки в діях, ай у
словах, коли словом можна образити, принизити, висміяти.
|
Індивідуальна історія розвитку кожного починається
серед найдорожчих людей, у сім'ї. «Кожна людина — завжди чиясь дитина» —
говорив великий Бомарше. Різноманітні впливи, яких зазнає дитина від членів сім’ї
— людей різного віку, статі, звичок, повсякденно позначаються на формуванні її
. почуттів, уявлень та поведінкових вчинків, виховання відбувається щомиті,
постійно — вчинками, інтонацією, словами, жестами і, навіть, мовчанням. Модель
сімейних стосунків ,у яких проживає дитина , серйозно впливає на формування її
важливих моральних якостей, рис характеру, індивідуальних способів поведінки,
інтересів і став першоосновою «яскравого, неповторного» життя і діяльності. |
Дослідження науковців свідчать, що почуття,
сформовані в ранньому дитинстві, в подальшому житті переносяться на інші
об'єкти та інших людей, наділяючи кожного особливим стилем спілкування та
поведінкою. Якщо дитина - дошкільник розвивається відповідно до встановлених
вікових норм, то на її «проблемність» впливають ті моделі поведінки, які вона
наслідує у найближчих та найрідніших людей. Психологічна практика засвідчує, що
батьки, як правило, реагують на негативну поведінку дитини роздратуванням,
образою, гнівом або відчаєм, тобто так, як і передбачає дитина. Отже,
утворюється замкнуте коло проблем. |
У психологічній практиці, аналізуючи випадки дитячої «проблемності», «агресивності», «впертості», важко пригадати хоча б одну родину, яка, вирішуючи проблеми виховання, не застосовувала б фізичних покарань. Тут не йдеться про жорстоке поводження та фізичні тортури, але горезвісний куток та плескач по сідницях — явища, достатньо широко поширені. |
Продовжуючи тему дитячого сприйняття агресивності, необхідно згадати масове розповсюдження відео - і ТВ-програм із сюжетами жахів та насилля, глядачами яких часто стають дошкільники. Переживання, які виникають навіть при пасивному спостеріганні насильства та агресії на. екрані і в реальному житлі, тільки посилюють збудження агресивних тенденцій, а не викликають ефекту катарсису. Ця думка ґрунтується на тому, що особливо діти мають високу здатність до наслідування. |
|
|