Проблема обдарованості дітей дуже актуальна. Здібні,
талановиті люди в будь-якому суспільстві є його «локомотивом». Їхніми
інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого
користуються всі. Кожна обдарована дитина – це індивідуальність, яка
вимагає особливого підходу. Ознаки обдарованості – це ті особливості дитини,
які проявляються в її реальній
діяльності й можуть бути оцінені на рівні спостереження за характером дій. Обдаровані діти – це діти, які значно випереджають
у розвитку однолітків і мають високий творчий потенціал, у них є здібності до
навчання і спеціальних видів діяльності. Сучасні дослідники виділяють 4 категорії дітей,
яких можна назвати обдарованими:
1. Діти з високими показниками
спец. тестів на інтелект – інтелектуальна обдарованість. 2. Діти з високим рівнем творчих здібностей – творці. 3. Діти, які досягли успіхів у певних сферах діяльності – музиканти, художники,
шахісти, спортсмени тощо 4. Діти, які добре вчаться у школі – академічна обдарованість З метою пошуку обдарованих учнів психологом НВК проведено визначення інтелектуальних та творчих здібностей учнів за пакетом методик. Визначені учні з високим рівнем інтелектуальних та творчих здібностей. За результатами розроблені рекомендації педагогам щодо роботи з такими дітьми. З учнями проведен тренінг з метою розвитку інтелектуальних, пізнавальних, комунікативних здібностей, уваги, пам'яті. Слід зазначити високу зацікавленість та активність школярів у ході проведення тренінгу.
|