Важливою передумовою успішного навчання школярів у 5-му
класі є здійснення заходів, спрямованих на адаптацію дітей до
основної школи. Для розв’язання цього завдання психологом Зінченко Н.В. проведено визначення психологічних
особливостей 10-11-річних школярів, рівню пізнавальної діяльності, з яким діти
прийшли до 5-го класу, аналіз проблем, з якими учні стикаються в
адаптаційний період та вироблення шляхів їх подолання, визначення рівню шкільної мотивації та адаптації.
Слід зазначити, що у цьому віці, у зв’язку з початком етапу статевого дозрівання,
відбуваються зміни у пізнавальній сфері молодших підлітків: уповільнюється темп
їхньої діяльності, виконання певних видів робіт потребує більше часу. Діти
частіше відволікаються, можуть бути роздратованими, неуважними, неадекватно
реагувати на зауваження тощо. Це може спричиняти зниження рівня навчальних
досягнень, втрату мотивації до навчання, породжувати конфліктні ситуації між
однолітками та дорослими. З метою подолання таких можливих проявів поведінки учнів психологом Зінченко Н.В. проведен тренінг з учнями 5-го класу за програмою"Я+ТИ=МИ" з метою підвищення рівня адаптації та мотивації школярів.
|