Перехід від дошкільного віку до школярства в дитячій психології називають
„малою кризою”. Це критичний вік. Об’єктивні показники адаптації − це
адекватна поведінка та успішне навчання. До суб’єктивних
належать самовдоволення, яке проявляється в емоційному стані та внутрішньому
комфорті. Психологом Зінченко Н.В. проведено вивчення рівня адаптації та
шкільної мотиваії у учнів першого класу. Визначена "група ризика"
учнів з низьким рівнем адаптації та мотивації до школи. З цими учнями проведено
цикл занять за визначеною програмою "Я школяр!". Надані рекомендації
педагогам щодо подальшої роботи з такими дітьми.
Слід
пам'ятати, що виявами дезадаптації у початковий період навчання в
школі є: швидка втомлюваність; значний спад працездатності на кінець дня та
тижня; підвищена тривожність, плаксивість; неадекватна поведінка; невміння
будувати стосунки з дітьми та дорослими; неуспішність у навчанні.
|