На батьківських зборах у п'ятому класі психологом запропоновані наступні рекомендації батькам за темою "Адаптація п'ятикласників. Вікові особливості молодших підлітків. "Поняття "адаптація ”- одне з ключових у дослідженні
живого організму, оскільки саме механізми адаптації , вироблені в результаті
тривалої еволюції , забезпечують можливість існування в мінливих умовах
середовища.
Психічна адаптація – це процес
взаємодії особистості із середовищем, при якому особистість повинна враховувати
особливості середовища й активно впливати
на нього, щоб забезпечити задоволення своїх основних потреб і реалізацію
значимих ланцюгів.
Ефективність
процесу шкільної адаптації значною мірою визначає успішність навчальної
діяльності, збереження фізичного та психічного здоровя дитини. Будь – яке
порушення збалансованості системи «особистість - середовище» може стати
джерелом тривоги. Якщо його не ліквідувати, то рівень тривоги зростає і
формується емоціональний стрес.
Ознаками
шкільної дезадаптації є :
-
складнощі в навчанні ;
-
агресивна поведінка щодо педагогів та однокласників ;
-
надмірна активність і рухливість ;
-
підвищена збудженість і тривожність;
-
нездатність до концентрації уваги;
-
емоційна неадекватність ;
-
відчуття власної неповноцінності ;
-
погано контрольована поведінка. ПАМЯТКА ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ ПОДРОСТКОВ.
·
Если ребенка постоянно
подвергают критике – он учится ненавидеть. Если ребенка высмеивают – он
становится замкнутым.
·
Если ребенка хвалят – он учится
быть признательным.
·
Если ребенка поддерживают – он
учится ценить себя.
·
Если ребенок растет в укорах –
он будет жить с постоянным "комплексом вины”.
·
Если ребенок растет в
терпимости – он учится понимать других.
·
Если ребенок растет в честности
– он учится быть справедливым.
·
Если ребенок растет в
безопасности – он учится доверять людям.
·
Если ребенок растет во вражде –
он учится быть агрессивным.
·
Если ребенок растет в понимании
и доброжелательности , он учится находить любовь в мире и быть счастливым.
|