Ще кілька років тому у початкових класах
гіперактивних дітей було 1—2 на клас, а зараз до цієї групи потрапляють же
близько 20-30 % учнів. І цей відсоток постійно збільшується. Саме тому останні роки проблеми
ефективності навчання гіперактивних дітей стає все більш актуальною і такою, що
її обговорюють педагоги і шкільні психологи.
При всіх
існуючих проблемах поведінки інтелектуальні функції гіперактивної дитини не порушені,
і такі діти здатні успішно засвоювати програмний матеріал загальноосвітньої
школи за умови відповідності вимог шкільного середовища до можливості дитини. Однак сама система навчання,
особливо на перших етапах перебування гіперактивних дітей у школі, для них
психотравмуючою і такою, що призводить до виникнення цих дітей дезадаптивних
станів.
Так,
гіперактивні діти — молодші школярі — мають підвищену проблему у русі, що
суперечить вимогам Шкільного життя, оскільки шкільні правила не дозволяють їм
вільно рухатися під час уроку і навіть під час перерви. А висидіти за партою 4—6 уроків по
40
хвилин поспіль для них завдання непосильне. Саме тому вже через 15-20 хвилин
від початку уроку гіперактивна дитина не в змозі висидіти за партою спокійно.
Цьому сприяє брак рухливості на уроці, відсутність зміни форми діяльності на
уроці і впродовж дня. детально див. посилання
|